Prof. Dr. Işık Üstüner #+90 533 931 82 03GSMAdres:Ekinoks Rezidans, E-1 Blok, Kat: 6, Daire: 94 Beylikdüzü

Polikistik Over Sendromu

Polikistik over sendromu, kadınlarda erken yaşlarda görülmeye başlayan ve birçok rahatsızlığa yol açan ciddî bir problem. Neden olduğu adet düzensizliği, kısırlık, aşırı tüylenme, saç dökülmesi, aşırı kilo alımı, cilt problemleri ve depresyon nedeniyle birçok tıp dalınının ilgi alanına giriyor.

Kadınlarda genç yaşlarda başlayan, evlilik yaşamında eklenen farklı sorunlarla boyutu genişleyen ve şekil değiştiren polikistik over sendromu, kısırlık ve estetik sorunlara yol açtığı gibi, insulin metabolizmasında da bozukluklara neden olmaktadır. Bu yüzden, birçok branşı birden ilgilendiren karmaşık bir hastalık olarak varlığını devam ettirmektedir.

Polikistik over sendromunun en önemli belirtileri şunlardır:

I. Adet düzensizliği

En sık görülen belirti olup adet gecikmesi veya adet görmeme şeklinde ortaya çıkar. Bu kadınlar senede 8 veya daha az sayıda adet görürler. Bu da yumurtlamanın düzensiz olarak oluştuğunu gösterir. Düzensiz adet görmenin sonucunda endometrium denen rahim zarı düzensiz olarak kalınlaşmakta ve bu da kanser riskini arttırmaktadır.

II. Kısırlık

Kısırlık nedeniyle değişik merkezlere başvuran hastaların neredeyse yarısını polikistik over sendromu olan kadınlar oluşturmaktadır. Yumurtanın yeterince büyümemesi ve yumurtlamanın olmaması gebe kalmayı engellemektedir.

III. Tüylenmede artış (Hirsutizm)

IV. Saç dökülmesi

V. Akne

VI. Kilo artışı

VII. Cilt-deri problemleri

VIII. Depresyon-anksiyete

Polikistik over sendromunun belirtilerini içeren aşağıdaki sorulara verilecek 5’ten fazla evet cevabı, sendromun varlığına yönelik önemli bir uyarıdır ve mutlaka ilgili hekime başvurmayı gerektirir.

Bir yıl içinde 8 veya daha az sayıda adet görme

– Düzensiz 10 günde fazla adet görme

– Ara kanamalar

– Kısırlık

– Geç yaşlarda başlayan akne

– Aşırı tüylenme

– Saç dökülmesi

– Boyun-kasık-koltuk altında lekelenme

– Fazla kilo

– Ani kilo artışı

– Öğün arası açlık hissi

– Şeker hastalığı

– Ailede şeker hastalığı öyküsü

– Migren

– Depresyon-anksiyete

Eğer bu sorulardan 5 veya daha fazlasına evet cevabı veriyorsanız, polikistik over sendromunuz olabilir. En kısa zamanda tıbbî yardım istemenizi öneririz.

Web sitemizin içeriği, ziyaretçiyi bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sitede yer alan bilgiler, hiçbir zaman bir hekim tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Bu kaynaktan yola çıkarak, ilaç tedavisine başlanması ya da mevcut tedavinin değiştirilmesi kesinlikte tavsiye edilmez. Web sitemizin içeriği, asla kişisel teşhis ya da tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilmemelidir. Sitede kanun içeriğine aykırı ilan ve reklam yapma kastı bulunmamaktadır.

• Telefon Numarası:
  • Adres: